مزایا و معایب کشاورزی عمودی

مزایا و معایب کشاورزی عمودی

مزایای کشاورزی عمودی

سیستم کشت عمودی

تضمین تولید محصول پایدار

یکی از بزرگترین مزایای بهره گیری ازکشاورزی عمودی  این واقعیت است که بسیار قابل اعتماد است. این بدان معناست که وقتی کشاورزی عمودی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید از تولید محصول ثابت در طول سال مطمئن باشید. در این مطلب، مزایا و معایب گلخانه عمودی را بررسی می کنیم.

این امر بیشتر امکان پذیر شده است زیرا کشاورزی عمودی معمولاً به آب و هوا متکی نیست. و به شما امکان می دهد بدون اینکه در مورد شرایط نامساعد آب و هوایی کار کنید، محصولات کشاورزی کنید.

هنگامی که شما در یک منطقه کاملاً محافظت شده و بسیار تحت نظارت کشاورزی می کنید، همچنین تضمین دریافت مکرر تولید محصول را بدون هیچ مانعی دریافت می کنید.

از آنجایی که تأثیر طبیعت مادر در اینجا حذف شده است، ایده محصول فصلی دیگر وجود ندارد و کشاورزان هنگام تلاش برای فشار دادن پنجره تولید برای کشت فصلی با ضرر و زیان مواجه نخواهند شد.

کشاورزان همچنین می توانند به طور قابل توجهی کل زمان برداشت را کاهش دهند. و در عین حال حجم برداشت را نیز افزایش دهند. بدون اینکه نیازی به کاهش طعم یا کیفیت داشته باشند، که هر دو کاملاً ثابت هستند.

در واقع، زمانی که کشاورزان هنگام تمرین کشاورزی عمودی از دستورالعمل‌های صحیح استفاده کرده‌اند. هم مشخصات طعم و هم زمان ماندگاری کلی کاملاً خوب بوده است. این به ویژه برای تولیدکنندگان تجاری مفید است. زیرا اکنون می توانند با اطمینان به برنامه های تحویل مختلف متعهد شوند و توافقات درخواستی مشتریان را انجام دهند.

از فضا به طور بهینه استفاده می کند

اگر با ایده کشاورزی آشنا هستید، احتمالاً می‌دانید که کشاورزی معمولی به زمین‌های کاملاً حاصلخیز نیاز دارد. با این حال، کشاورزی عمودی چنین شرایط پیش نیازی را ندارد.

شما می توانید این مزارع را تقریباً در هر نوع مکان و آب و هوا طراحی و بسازید و همچنان از کشت محصولات بدون در نظر گرفتن دما یا شرایط نامساعد آب و هوایی مطمئن باشید.

یکی دیگر از کیفیت های قابل توجه کشاورزی عمودی، سیستم رشد انباشته آن است. به لطف این سیستم، می توانید در یک قطعه نسبتاً کوچک از زمین به بهره وری بیشتری دست یابید.

بسته به نوع محصولی که قصد دارید رشد کنید، در حدود یک هکتار از یک مزرعه عمودی می‌توان محصولاتی را که احتمالاً در 10 تا 20 هکتار زمین کشت می‌کردید، به طور مداوم رشد داد.

یکی از بزرگترین مزایای کشاورزی عمودی کاهش مصرف اب

یکی از بزرگترین مزایای کشاورزی عمودی در این واقعیت نهفته است که از یک فرآیند کشت هیدروپونیک پیروی می کند که در آن تنها 10٪ از آب استفاده می شود. این روش کشاورزی همچنین در مقایسه با روش های معمولی از کودها و مواد مغذی کمتری استفاده می کند.

از آنجایی که آب حتی پس از استفاده کاملاً تمیز است، می توان از آن به درستی استفاده مجدد کرد و در نتیجه هزینه کل را کاهش داد و ضایعات را کاهش داد.

کاهش هزینه های حمل و نقل

وقتی در مورد تولید غذا صحبت می کنیم. تحویل وتوزیع محصولات اغلب گران ترین جنبه کل زنجیره تامین تلقی می شود. اگر به نوعی با فرآیند کشاورزی آشنا هستید. می‌دانید که محصولات باید در اقیانوس‌ها، کشورها و حتی قاره‌های متعدد حمل شوند.

با این حال، کشاورزی عمودی چنین مشکلی را ایجاد نمی کند. این یکی از آن روش‌های نادر کشاورزی است که به شما امکان می‌دهد عملاً در هر مکانی محصولات را پرورش دهید.

شما همیشه می‌توانید در منطقه‌ای که مشتری شما در آن زندگی می‌کند، محصولات کشاورزی را انتخاب کنید. و در نتیجه هزینه‌های حمل و نقل، انتشار دی‌اکسید کربن و نیاز دائمی به نگهداری محصولاتتان در یخچال را کاهش دهید. در پایان روز، این نه تنها به تازگی محصولات شما کمک می کند، بلکه آنها را بسیار سودآور می کند.

هزینه های نیروی کار کمتر

اگر قصد دارید کشاورزی عمودی را در یک سیستم کشت داخلی کاملاً خودکار انجام دهید. برای بدست آوردن تولید ثابت و سالانه نیازی به تکه های انبوه نیروی کار ندارید. این فرآیند فقط به افراد/کارگران با مهارت های نسبتاً پایین نیاز دارد.

از آنجایی که تنها کاری که آنها باید انجام دهند مدیریت و بسته بندی محصول است. هزینه های سربار کلی نیروی کار بسیار پایین است. به این ترتیب، می توانید از تولیدات بیشتر با نیروی کار ارزان تر لذت ببرید و حتی تولید خود را بدون نگرانی در مورد هزینه های اضافی افزایش دهید.

کشت عمودی

انرژی کارآمد

کشاورزی عمودی نیز یک فرآیند بسیار کارآمد انرژی است.

اگرچه در بعضی روشهای کشاورزی عمودی از روشنایی مصنوعی استفاده میشودولی مزارع عمودی خاصی ظرفیت تولیدنیرو وانرژی لازم خودرادارند.

به عنوان مثال، سازمان‌های متعددی را خواهید یافت که در فناوری‌های تجدیدپذیر متخصص هستند که گرما و نیرو را برای ایجاد راه‌حلی کارآمد ترکیب می‌کنند که می‌تواند انرژی اضافی را که بعداً می‌تواند در حوزه‌های دیگر کسب‌وکار شما استفاده شود، مهار کند. همچنین می توانید انرژی اضافی را به شبکه برق مربوطه خود منتقل کنید و مقداری پول اضافی ذخیره کنید

شامل مواد شیمیایی یا آفت کش نیست

وقتی غذا را در یک مزرعه عمودی پرورش می دهید، این شانس را دارید که نیاز به سرمایه گذاری در آفت کش ها را به طور کامل کاهش دهید. به این دلیل است که کشاورزی شما در یک محیط کنترل شده انجام می شود که ورود آفات را ممنوع می کند.

این از آسیب به محصول جلوگیری می کند و احتمال ابتلا به طیف وسیعی از بیماری های قارچی را کاهش می دهد زیرا سطح رطوبت اکنون به درستی مدیریت می شود. در پایان روز، شما با محصولی باقی می‌مانید که نه تنها بهتر است، بلکه مصرف آن سالم‌تر و ایمن‌تر است.

معایب کشاورزی عمودی

کشاورزی عمودی خطرات شغلی را محدود می کند.

این یکی دیگر از مزایای عالی در مورد کشاورزی عمودی است. برخلاف کشاورزی سنتی، کشاورزی عمودی هم انسان دوستانه و هم پایدار است. این می تواند با موفقیت خطرات شغلی را که در غیر این صورت در مورد کشاورزی سنتی شاهد خواهید بود به حداقل برساند.

با وجود کشاورزی در فضای داخلی، هیچ کشاورز در معرض خطرات ناشی از استفاده از تجهیزات کشاورزی سنگین قرار نمی گیرد. آنها همچنین در برابر طیف وسیعی از بیماری ها مانند مالاریا، مسائل ناشی از مواد شیمیایی مضر و مانند آن به خوبی محافظت می شوند.

از آنجایی که این شیوه کشاورزی بر درختان و حیوانات اطراف مناطق داخلی تأثیر نمی گذارد، همچنین یک راه عالی برای ترویج تنوع زیستی است

کشاورزی عمودی آینده کشاورزی

سیستم کشت عمودی
tower garden

بسیاری کشاورزی عمودی را کشاورزی آینده نامیده‌اند. و به درستی هم همینطور است! این حتی بیشتر صادق است زیرا احتمالاً بخش عظیمی از جمعیت انسانی تا سال 2050 به مناطق شهری نقل مکان خواهند کرد. در شرایطی مانند این، جمعیت نیز به احتمال زیاد رشد خواهد کرد و رشد جمعیت تقاضای مناسب و مناسب را افزایش خواهد داد. -مواد غذایی ارگانیک و رشد یافته

از آنجایی که کشاورزی عمودی به طور موثر از زمین و آب استفاده می کند، ممکن است به آماده سازی ارقام برای این چالش قریب الوقوع نیز کمک کند. کشاورزی عمودی یک روش کشاورزی پایدار است و با تولید دورهای ثابت محصول بدون کاهش کیفیت، مطمئناً آینده ای است که ما منتظر آن بوده ایم.

.

تولید تولید بیشتر در فضای کوچکتر

احتمالاً بزرگترین مزیت کشاورزی عمودی این واقعیت است که به تولید محصولات بیشتر به طور کلی کمک می کند. همانطور که قبلاً می دانیم، این روش کشاورزی ارقام را قادر می سازد تا محصولات کشاورزی را به طور مداوم در یک منطقه کوچک تولید کنند. جالب اینجاست که میزان تولید را نیز افزایش می دهد.

بر خلاف کشاورزی سنتی که ممکن است به فصل، آب، فضا، منطقه، نور خورشید و چندین عامل خارجی دیگر برای تولید فله بستگی داشته باشد. در مورد کشاورزی عمودی چنین نیست. درعوض، اگر تمام شرایط لازم را داشته باشید، به طور مداوم محصول فله ای تولید می کند.

مانند هر چیز دیگری، کشاورزی عمودی با مجموعه ای از معایب نیز همراه است. .

گرده افشانی کمتر

همانطور که احتمالاً در این مرحله می دانید، کشاورزی عمودی در یک محیط کنترل شده و سرپوشیده انجام می شود. در حالی که این مزیت های زیادی دارد، اما مانع ورود یا ظهور حشرات نیز می شود. این بدان معناست که روند گرده افشانی تقریباً به طور کامل متوقف شده است..

در چنین شرایطی، ارقام باید گرده افشانی دستی را در نظر بگیرند. اگرچه ممکن است در ابتدا این امر امکان پذیر به نظر برسد، گرده افشانی دستی اغلب بسیار فشرده و عجیب است. بنابراین، وقتی نوبت به فاکتور هزینه می‌رسد، این یکی از مسائلی است که احتمالاً باقی خواهد ماند.

وابسته به فناوری

توسعه فناوری های جدیدتر و پیشرفته تر می تواند کارایی را افزایش دهد و در عین حال هزینه ها را کاهش دهد. از آنجایی که کشاورزی عمودی به فناوری وابسته است، احتمالاً از هر دو مزیت عنوان شده برخوردار خواهد بود.

با این حال، کشاورزی عمودی فقط از یک فناوری خاص استفاده نمی کند. در عوض، به طیف وسیعی از فناوری‌ها برای روشنایی، تنظیم دما، مدیریت رطوبت و موارد دیگر وابسته است.

کشاورزی عمودی یک انتخاب نیست، یک نیاز است.

حتی یک مشکل واحد در هر یک از این فناوری ها می تواند روند کشاورزی عمودی را مختل کند. به عنوان مثال، اگر رقم برای یک روز قدرت خود را از دست بدهد، می تواند برای محصول روزانه بسیار گران تمام شود.

چند نفر دیگر معتقدند که فناوری های امروزی ما برای پذیرش انبوه به اندازه کافی بالغ نیستند. با این حال، این هنوز توسط برخی که معتقدند فناوری همیشه در حال پیشرفت است و مطمئناً در طول زمان به نفع کشاورزان عمودی خواهد بود، ادعا می شود.

بر جوامع تأثیرمی گذارد

این یکی دیگر از معایب است که بسیاری از محققان اقتصادی درباره آن بحث کرده اند. یکی از بزرگترین مشکلات کشاورزی عمودی در این واقعیت پنهان است. که این مزرعه ظرفیت تأثیرگذاری و حتی بی‌ثبات کردن مجموعه‌ای از کسب و کارهای سنتی را دارد که تقریباً به طور کامل به کشاورزی وابسته هستند.

کشاورزی عمودی با توجه به مزایای بسیاری که به همراه دارد، به راحتی می تواند کشاورزی معمولی را منسوخ و قدیمی کند. بنابراین، خانواده هایی که در حال حاضر زیر خط فقر زندگی می کنند یا در حال حاضر در خط فقر هستند، احتمالاً بیشترین آسیب را از این حالت خواهند دید.

بسیاری همچنین عقیده داشته اند که کشاورزی عمودی به نقطه ای می انجامد که کشاورزی شهری به عنوان رقیبی برای کشاورزی سنتی و روستایی خواهد بود. از آنجایی که این می تواند چندین زندگی و اجتماع را تحت تاثیر قرار دهد، پیروی از استراتژی های صحیح مهم است.

باید راهبردهایی تدوین و اجرا شود تا هم شهرنشینان و هم روستانشینان بتوانند موفق شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب