ابیاری علوفه هیدروپونیک و نقش محلول غذایی در رشد آن

محلول علوفه هیدروپونیک

در چندسال اخیر استفاده از علوفه هیدروپونیک به دلیل مشکلات در تامین غذای دام رشد چشمگیری داشته است. در این مطلب قصد داریم در مورد نقش محلول غذایی در رشد علوفه هیدروپونیک بپردازیم.

ایا می توان علوفه هیدروپونیک را بدون محلول غذایی کشت کرد؟

در کشت به روش خاکی گیاه مواد غذایی مورد نیاز خود را از مواد موجود در خاک جذب میکند. و اگر خاکی که گیاه در ان کشت می شود کمبودی داشته باشد به وسیله کودهای دامی و یا معدنی این کمبود جبران میشود. اما در روش هیدروپونیک مواد غذایی مورد نیاز گیاه به صورت محلول در اب به گیاه می رسد. و نیاز است محلولی که استفاده میکنید به صورت دقیق مواد مورد نیاز برای رشد علوفه هیدروپونیک را داشته باشد.

برخی از افراد ادعا میکنند که برای کشت علوفه نیازی به محلول غذایی هیدروپونیک وجود ندارد. و تنها با اب می توان ان را کشت کرد. هر چند بدون محلول غذایی علوفه رشد می کند اما در حقیقت علوفه ای که تنها با اب رشد می کند مواد غذایی ذخیره شده در بذر را مصرف می کند و پس از رشد هیچ گونه ارزش غذایی را دارا نمی باشد.

اگر در کشت علوفه هیدروپونیک از محلول غذایی مناسب استفاده کنید. بازدهی و کیفیت علوفه و همچنین ارزش غذایی بالایی برای علوفه ایجاد می کند. و در نتیجه دام شما یک جیره غذایی با کیفیت بالا و غنی از انواع مواد غذایی، ویتامین ها و پروتئین مصرف می کند. که در نتیجه تاثیر بسزایی در کیفیت شیر، گوشت و سلامتی دام شما دارد.

چگونه یک محلول غذایی علوفه هیدروپونیک مناسب تهیه کنیم؟

در ابتدا باید این مورد را بدانید که در روش کشت هیدروپونیک باید محلولی را انتخاب کنید. که درصد مواد موجود در آن مناسب با نیاز گیاهی باشد که کشت می کنید. و همچنین درصدهایی که بر روی محصول درج شده است و یا فروشنده به شما اعلام میکند به صورت دقیق باشد. مورد دیگر در مورد خرید محلول رشد علوفه هیدروپونیک این است که محلول های غذایی هیدروپونیک استاندارد باید دارای دونوع محلول A&B باشد. زیرا ترکیب تمام مواد غذایی با یکدیگر امکان پذیر نیست و با غلظت بالایی که دارند با یکدیگر واکنش داده و ایجاد رسوب می کنند. و باید در دو بسته بندی جداگانه A&B ارائه شود.

نقش تنظیم PH در ابیاری علوفه هیدروپونیک

میزان PH استاندارد در محلول دهی نقش مهمی در جذب مواد غذایی توسط گیاه دارد.

بعد از ریختن محلول A&B در مخزن و شروع ابیاری و محلول دهی نیاز است در اخر میزان PH محلول اندازه گیری شود. و بین5.5-6

باید باشد. اگر از این میزان کمتر یا بیشتر بود می توانید با بافرهای تنظیم کننده PH که همراه محلول برایتان ارسال می گردد PH را تنظیم کنید.

برای خرید محلول غذایی علوفه هیدروپونیک از لینک زیر وارد فروشگاه شوید.

فروش محلول رشد علوفه هیدروپونیک

دسته بندی مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب