قیمت محلول غذایی هیدروپونیک

کود هیدروپونیک

در روشهای کشت هیدروپونیک و ایروپونیک مواد غذایی مورد نیاز گیاه باید به صورت محلول در اب به ریشه گیاه برسد.

محلول غذایی تنها منبع برای تامین نیاز های غذایی گیاه در کشت هیدروپونیک می باشد. به همین دلیل نیاز است که در استفاده از محلول مناسب در گلخانه خود دقت لازم را در نظر داشته باشید.

بنابراین ضروری است برای کشت گیاهان خود محلولی را انتخاب کنید. که دارای تمامی نیاز های گیاه شما باشد نه کمتر ونه بیشتر، چون دریافت میزان بالاتر از نیاز گیاه از هر ماده غذایی ممکن است باعث ایجاد مسمومیت در گیاه شود.

یک محلول مناسب باید دارای چه شرایطی باشد؟

یک محلول مناسب باید دارای تمامی مواد غذایی با درصد های مورد نیاز گیاه باشد. برخی محلول های غذایی به صورت عمومی برای گیاهان ساخته می شوند. به طور مثال گیاهان برگی معمولا به یک نوع ترکیب و مواد غذایی نیاز دارند.

همچنین برای روش کشت هیدروپونیک بهتر این است که از کودهای معدنی استفاده شود تا آلی زیرا بالانس و دقت بیشتری در تولید محلول های غذایی معدنی وجود دارد.

محلول های هیدروپونیک باید در دو بسته بندی A&B تولید شود، زیرا تمامی مواد مورد نیاز گیاه در یک محلول قابل حل نمی باشند و ونسبت به یکدیگر وتکنش می دهند و ایجاد رسوب می کنند که این امر باعث می شود. مواد غذایی که ایجاد رسوب کرده اند به گیاه شما نرسد.

 

نحوه محلول دهی در روش هیدروپونیک

کیفیت آب
شوری
غلظت عناصر مضر بالقوه ( مانند سدیم-کلرید و بور)
مواد غذایی مورد نیاز و غلظت هرکدام از انها در محلول
PH محلول غذایی و تاثیر ان بر جذب عناصر غذایی توسط گیاهان

برخی از محلول های هیدروپونیک که ترکیباتی عمومی دارند. و در دنیا معروف هستند. مانند هوگلند، اشتاینر و بولاردکه ترکیباتی عمومی برای گیاهان دارند. می توانند مورد استفاده قرار بگیرند اما در شرایط رشد خاص سازگار نیستند و نیاز است که شما از محلول های اختصاصی استفاده کنید.

اگر شما میخواهید محلولی با دقت غلظت های بالا را استفاده کنید خیلی اهمیت دارد که انالیز اب اولیه مورد استفاده در گلخانه خود را بررسی کنید چون ممکن است این اب دارای موادی مغذی و یا مواد مضر برای گیاه باشد که دقت محلول نهایی شما را از بین می برد. و نیاز باشد از سیتم های فیلتراسیون و یا از بافرهای مخصوص تنظیم استفاده کرد.

شرکت سبز تجهیز تولید کننده انواع محلول های هیدروپونیک می باشد. انواع محلول های عمومی و اختصاصی

شما می توانید بر اساس انالیز اب موجود در گلخانه خود سفارش ساخت محلول اختصاصی خود را به شرکت سبز تجهیز ارائه دهید.

خرید انواع محلول های هیدروپونیک

نقش PH در محلول دهی و تاثیر ان بر جذب مواد غذایی توسط گیاه

نکته مهم: تنظیم PH قبل از ابیاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا در صورت تنظیم نبودن PH گیاهان نمی توانند به خوبی مواد غذایی را جذب کنند. و محلول غذایی که استفاده کرده اید به هدر می رود.

بعد از ریختن محلول های غذایی A&B به میزان مورد نیاز لازم است PH محلول با PH SKسنج اندازه گیری شود. و اگر PH شما پایین تر حد مورد نیاز بود از بافر بالابرنده PH استفاده کنید تا میزان PH به حد استاندارد برسد.

 

 

 

 

 

دسته بندی مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب