20 گیاهی که به روش هیدروپونیک کشت میشوند

20 گیاهی که می توان به آن‌ها در کشت هیدروپونیک نمره بیست داد. در این مقاله بنا داریم 20 گیاهی که به روش هیدروپونیک کشت میشوند را شرح دهیم. گیاهان مفید بسیاری در روش هیدروپونیک قابل کشت میباشد که می توان به گیاهان زینتی، دارویی، سبزیجات، میوه جات و… اشاره کرد.

 گیاهانی که به روش هیدروپونیک کشت می شوند با توجه به کیفیت مناسب و استفاده آسان از تجهیزات هیدروپونیک، کشاورزی را برایتان لذت بخش می سازند. برای اطلاعات بیشتر از روش کشت هیدروپونیک و مهمترین  تجهیزات هیدروپونیک به مقاله‌های قبل رجوع نمایید.

انواع میوه جات و سبزیجاتی که به روش هیدروپونیک کشت می شوند

میوه جات و سبزیجات مختلفی را می توان به روش هیدروپونیک و روش کشت ایروپونیک کشت نمود. در این مقاله هدف ما معرفی بهترین و محبوب ترین این سبزیجات و میوه جات می باشد که با انتخاب آن‌ها می توانید به راحتی به سودآوری مناسب دست پیدا کنید. در جدول زیر لیست بهترین میوه جات و سبزیجات قابل کشت به روش هیدروپونیک برای شما فراهم شده است.

سبزیجات و میوه جاتتوضیحات


توت فرنگی
توت فرنگی گیاهی بسیار حساس بوده که رشد آن فصلی می باشد؛ همین امر توت فرنگی را به یکی از گزینه‌های مناسب  جهت کشت هیدروپونیک تبدیل می سازد. با کشت هیدروپونیک در تمام فصول از میوه محبوب توت فرنگی بهره مند خواهید شد.
هندوانه برای کشت هندوانه به روش سنتی نیاز به آب بسیاری دارید اما به روش هیدروپونیک می توانید به راحتی هندوانه کشت کنید. از دیگر مزایای کشت هندوانه به روش هیدروپونیک انتخاب حالت نهایی میوه می باشد. بدین گونه که می توانید هندوانه را به صورت مربعی برداشت کنید که بسیار جلب توجه می نمایید.

خیار
خیار را می توان از میوه‌های محبوب حشراتی مانند پشه، کنه، شته و… دانست که نیاز به مراقبت شدید دارد. در روش هیدروپونیک با حذف آفات خیار گزینه ی ایده آلی برای کشت می باشد. 

گوجه
گوجه در اکثر غذا‌ها مورد استفاده قرار می گیرد و همواره تقاضا برای آن بسیار است  در نتیجه  اگر مایلید در هر فصلی گوجه فرنگی تازه برداشت کنید، حتما کشت هیدروپونیک را امتحان نمایید. 
 کاهوکاهو از سبزیجاتی می باشد که دارای کشت هیدروپونیک مداوم است یعنی شما میتوانید برگ‌های انتهای کاهو را هر بار جدا کرده و مصرف نمایید. برگ‌های داخلی سریع رشد می کنند جایگزین برگ‌های جدا شده می شوند.
اسفناجاسفناج ازدسته سبزیجاتی است که به نور کمتری احتیاج دارد و همواره مورد هجوم آفات قرار می گیرد. اگر تمایل دارید اسفناجی که به بازار عرضه می کنید بهترین باشد حتما اسفناج را به کمک هیدروپونیک کشت نمایید. 
کرفسگیاه کرفس  به مدت زمان زیادی برای جوانه زدن احتیاج دارد که سبب می شود دستیابی به محصول نهایی زمان بر باشد اما کشت آن بسیار اقتصادی می باشد.
کلم پیچگیاهی است با رایحه ای دلپذیر و ظاهری زیبا که طرفداران زیادی دارد و مانند کاهو دارای کشت مداوم می باشد.
فلفلدر روش هیدروپونیک می توانید انواع فلفل را کشت نمایید. بوته‌های فلفل به دلیل رشد بالا بسیار حجیم می شوند در نتیجه حتما فواصل آنها رعایت کنید.
تربچهتربچه از سبزیجاتی می باشد که سریع رشد می کند و در روش هیدروپونیک به سادگی کشت می شود. تربچه  به محیطی مرطوب نیاز دارد که هیدروپونیک به راحتی این نیاز را برطرف می سازد.
لوبیاانواع لوبیا‌ها را می توان با روش هیدروپونیک کشت نمود. لوبیا‌ها گیاهانی رونده می باشند در نتیجه حتما برای آن‌ها قیم تهیه کنید.
ریحانبذر ریحان نیز به وسیله هیدروپونیک قابل کشت میباشد و انواع مختلفی دارد که هم به صورت سریع و هم کند رشد می کنند. این نوع سبزی در بین مردم جامعه بسیار محبوب بوده و همواره خواهان و طرفدار دارد.
نعناعگیاه نعناع بسیار خوش عطر می باشد و علاقه مندان زیادی این گیاه را به روش هیدروپونیک کشت می کنند. این گیاه به دلیل خاصیت تبدیل شدن به عرق نعنا بسیار مقرون به صرفه می باشد.

1- کشت هندوانه به روش هیدروپونیک

انواع گیاهان زینتی که به روش هیدروپونیک کشت می شوند

در روش هیدروپونیک شما  قادر هستید انواع گیاهان زینتی را با استفاده از تجهیزات هیدروپونیک به راحتی پرورش دهید. حتی می توانید انواع گیاهان زینتی محبوبتان را در منزل کشت نمایید.اگر تمایل دارید در رابطه با کشت هیدروپونیک در منزل دانش مورد نیاز را کسب نمایید به شما توصیه می کنیم حتما این مقاله را مطالعه نمایید. 

در جدول زیر معروف ترین گیاهان زینتی قابل کشت به روش هیدروپونیک را به شما معرفی می کنیم.

گیاه زینتیتوضیحات
دیفن باخیادیفن باخیا در بین افراد جامعه بسیار محبوب شده است. علت این محبوبیت را می توان در برگ‌های زیبایی آن دانست. یکی از گیاهان زینتی که می توان از آن به عنوان بهترین گیاه زینتی جهت کشت هیدروپونیک نام برد دیفن باخیا می باشد.
برگ انجیریبرگ انجیری را می توان یکی از گونه‌های  زینتی مقاوم دانست. این گیاه در جنگل‌های استوایی رشد می کند در نتیجه نیازمند رطوبت تقریبا بالایی می باشد که در روش هیدروپونیک این رطوبت به آسانی برای گیاه فراهم می شود.
پوتوسپوتوس‌ها همانند برگ انجیری‌ها نیازمند رطوبت بالایی می باشند به همین جهت می توان آن‌ها را یکی از گیاهان مناسب جهت کشت هیدروپونیک دانست.
کشت گل پتوس به روش هیدروپونیک

انواع علوفه که به روش هیدروپونیک کشت می شوند

کشت علوفه هیدروپونیک نیز بسیار سود آور و درآمد زا می باشد. علوفه تازه دارای خواص بی نظیری می باشد و سبب افزایش اشتهای دام می شود در نتیجه شیر تولیدی و زادوولد دام بیشتر شده و سود مناسبی نصیب بهره بردار می گیرد. در جدول زیر مناسب ترین علوفه‌های هیدروپونیک را برای شما شرح می دهیم.

علوفهتوضیحات
گندمیکی از قدیمی ترین کشت علوفه هیدروپونیک را می توان در سبزه‌های عیدی که از بذر گندم استفاده می کردند مشاهده نمود. به نوعی گندم بهترین علوفه جهت کشت هیدروپونیک می باشد.
جوجو نیز مانند گندم گزینه مناسبی می باشد با این تفاوت که پوسته ی سخت تری دارد و برای جوانه زنی نیازمند زمان بیشتری می باشد.
شبدرخواص شبدر برای دام بیشتر از گندم بوده و همین امر سبب کشت این محصول می شود. شبدر باعث افزایش میزان شیر تولیدی دام‌ها شده و تقریبا سودآوری مناسبی دارد.
یونجهیونجه گیاهی خوش خوراک برای دام‌ها بوده و در بین دام‌ها بسیار محبوب می باشد. معمولا یونجه به علت خواصی که در زاد و ولد دام‌ها دارد مورد استفاده قرار می گیرد.
کشت یونجه به روش هیدروپونیک

نتیجه گیری

در این مقاله 20 گیاه معروف و محبوب را به شما معرفی نمودیم. 20 گیاهی که شرح داده شد جز بهترین و مقرون به صرفه ترین گیاهان قابل کشت به روش هیدروپونیک می باشند. این گیاهان دارای صرفه اقتصادی مناسب و سود آوری خوبی بوده و میتوان از آن‌ها با خیالی آسوده استفاده کرد.

 اکنون شما می توانید با مطالعه این مقاله و خواندن شرح مختصر هر گیاه بر اساس نیاز خود، گیاه مورد نظر را کشت نمایید. اگر بنا دارید کشت هیدروپونیک را آغاز کنید و به سودآوری مناسب برسید؛ یکی از ده‌ها علوفه، گیاهان زینتی، سبزیجات و میوه جاتی که در جداول این مقاله قرار گرفته است را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب