کشت میکروگرین چیست؟

 آیا تا به حال به کشت میکروگرین فکر کردید؟ امروزه با افزایش جمعیت نیاز به محصولات زراعی بسیار ضروری می باشد. کشاورزان همواره در پی یافتن روش‌هایی جدید با استفاده از کمترین تجهیزات و بازدهی مناسب می باشند. میکروگرین‌ها به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند بین مردم بسیار محبوب می باشند. کارشناسان ما در سبز تجهیز یکی از کاربردی ترین روش‌های کشت گیاهان یا همان میکروگرین را برایتان شرح می دهند. 

میکروگرین چیست؟

میکروگرین یا ریز سبزی‌ها، سبزی‌های کوچک و گیاهان خوراکی بسیار ریزی می باشند که برای رشد نیازمند نور هستند. میکروگرین‌ها سرشار از مواد مغذی بوده و دارای خواصی بی نظیر می باشند. میکروگرین‌ها را می توان از انواع مختلف بذر‌ها تهیه و کشت نمود.

میکروگرین های لطیف
میکروگرین های لطیف

مزیت های میکروگرین چیست؟

میکروگرین‌ها مزایای قابل توجه ای را دارا می باشند. این مزیت‌ها سبب برتری میکروگرین‌ها نسبت به سایر گیاهان می شود. مزایای میکروگرین‌ها عبارت است از:

سود دهی بالا

پرورش میکروگرین‌ها بسیار سودمند بوده و به راحتی می توان این گیاهان ریز را در گلخانه‌های تجاری یا خانگی کشت نمود و کسب درآمد کرد. همچنین این گیاهان را میتوانید همراه با بستر کاشت و به صورت تازه به بازارعرضه کنید. این گیاهان به دلیل دارا بودن خواص بی شمار همواره طرفداران خود را داشته و مورد توجه قرار می گیرند؛ همین امر سبب بازار فروش دائمی این محصولات می شود.

رشد سریع و آسان

میکروگرین‌ها بسیار ساده و با سرعت رشد می کنند. در واقع این گیاهان بعد از مدت زمان تقریبی 7 الی 14 روز پس از کاشت، شروع به جوانه زدن می کنند و آماده عرضه به بازار می شوند. شما قادر هستید به راحتی میکروگرین‌ها را در محیط خانگی پرورش دهید.

قابل استفاده در رستوران‌ها

میکروگرین‌ها در رستوران‌ها نیز برای تزیین غذا مورد استفاده قرار می گیرند. زیبایی و لطافت خاص میکروگرین‌ها توجه افراد را به خود جلب می کند.

 ارزش غذایی بالا

این گیاهان سرشار از مواد مغذی می باشد؛ وجود آنها در مواد غذایی باعث حفظ سلامت بدن انسان می شود. میکروگرین‌ها علاوه بر ارزش غذایی بالا دارای طعمی مناسب می باشند.

نمونه میکروگرین های تازه و جوان
نمونه میکروگرین های تازه و جوان

منبع غنی غذایی برای سلامت انسان

میکروگرین‌ها دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوانی هستند. میکروگرین‌ها به دلیل داشتن مواد مغذی و پلی فنول، برای سلامت انسان مفید بوده و باعث کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن می شوند. 

 دارا بودن پلی فنول

پلی فنول یک ترکیب گیاهی است که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان فراوان از بیماریهای مزمن و خطرناکی هم چون سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می کند. میکروگرین‌ها حاوی پلی فنول بسیاری می باشند.

رشد در تمام فصول سال

با استفاده از گلخانه‌های تجاری یا خانگی می توانید این گیاهان ریز را در هر فصلی از سال کشت نمایید. میکروگرین‌ها برای رشد حتما به نور کافی احتیاج دارند و در گلخانه‌ها این امکان فراهم می شود.

معایب میکروگرین چیست؟

مضر برای افراد دارای آلرژی به سبزیجات حاوی ویتامین k

میکروگرین‌ها ویتامین k زیادی را دارا می باشند. اگر شما مشکل خون دارید حتما قبل از مصرف این گیاهان با پزشک خود مشورت نمایید. این محصولات به دلیل دارا بودن ویتامین K سبب بروز آلرژی می شوند در نتیجه حتما در مصرف این سبزیجات دقت نمایید.

نیاز به نور کافی

میکروگرین‌ها به منظور رشد نیازمند نور مناسب و کافی می باشند؛ همین امر سبب می شود تهیه نور مصنوعی برای رشد گیاه مقداری هزینه بردار باشد. علاوه بر این در صورت بروز مشکل در سیستم نورپردازی هزینه بسیاری را برای بهره بردار در پی دارد.

سینی های کشت حاوی میکروگرین ها
سینی های کشت حاوی میکروگرین ها

چرا باید از گیاهان میکروگرین برای کشت استفاده کنیم؟ 

  • میکروگرین‌ها خواص بسیار را دارا می باشند. مهم ترین مزیت میکروگرین‌ها ارزش غذایی بالای آن‌ها و هم چنین رشد سریع و آسان می باشد.
  • بازه رشد این محصولات بسیار سریع بوده و سبب می شود بتوانید در مدت‌های کوتاه چندین بار میکرو گرین‌ها را برداشت و به بازار عرضه نمایید.
  • میکروگرین‌ها به دلیل خواص بیشماری که دارند همواره طرفدارن خود را داشته و به نوعی بازار فروش مناسبی دارند. بهره بردار همواره می تواند محصول خود را به آسانی به بازار عرضه کند و نگرانی بابت بازارفروش نامناسب نداشته باشد.
  • به کمک کشت هیدروپونیک می توانید در تمامی فصول و در کل سال میکروگرین‌ها را کشت نمایید و درآمد مناسبی را داشته باشد.
  • برای کشت میکروگرین‌ها نیازمند محیط گلخانه ی تجاری نمی باشید و می توانید به راحتی این گیاهان با ارزش را در منزل نیز کشت کنید و از خواص بی نظیر میکروگرین‌ها بهره مند شوید.
  • میکرو گرین‌ها به دلیل دارا بودن مقادیر بالای آنتی اکسیدان می توانند از بروز بیماری‌های سرطان، قلبی و عروقی و… جلوگیری نمایند؛ به نوعی می توان بیان کرد میکرو گرین‌ها سبب ایجاد سلامتی و شادابی در بدن انسان می شوند.
  • میکروگرین‌ها را می توان در خاک نیز کشت کرد اما سوددهی میکروگرین‌ها با کشت در خاک کاهش چشمگیری پیدا می کند.
  • در مصرف میکروگرین‌ها نباید زیاده روی شود؛ میکروگرین‌ها به دلیل دارا بودن ویتامین K بسیار، سبب ایجاد یبوست شده و مشکلات گوارشی را در پی دارد. علاوه بر این ویتامین K، مشکلات فشار خون را در پی دارد. زنان باردار نیز به منظور مصرف میکروگرین بهتر است با دکتر خود مشورت نمایند. 

پایانی سبز..

حال که با مزیت ها و معایب میکروگرین ها آشنا شدید و قصد کاشت آن را دارید می توانید برای تهیه و خرید تجهیزات گلخانه به سایت سبز تجهیز سر بزنید و سفارشات خود را ثبت کنید. شرکت سبز تجهیز، تولید کننده تجهیزات تخصصی سیستم های کشت گلخانه ای در ایران می باشد. ما با استفاده از تمامی تخصص ها و ارائه توان فنی بالا در زمینه تولید انواع سیستم های کشت، سیستم های هوشمند گلخانه شرکت سبز تجهیز، تولید کننده تجهیزات تخصصی سیستم های کشت گلخانه ای در ایران می باشد. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در سبز تجهیز تماس حاصل فرمایید و یا نظراتتان را کامنت کنید. با تشکر از توجه و همراهی شما.

دسته بندی مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب