علوفه هیدروپونیک | 4 علوفه مناسب جهت کشت هیدروپونیک

4 علوفه مناسب برای کشت هیدروپونیک

 

علوفه هیدروپونیک سرشار از مواد مغذی برای دام‌ها می باشد و سبب افزایش میزان فراورده‌های لبنی و زاد و ولد دام‌ می شود. امروزه به دلیل کمبود آب، کشاورزان برای تهیه ی علوفه مورد نیاز با مشکلات جدی مواجه هستند. از طرفی انتخاب خاک حاصل خیزی که بتوان علوفه مطلوب و مغذی از آن استخراج نمود بسیار طاقت فرسا است. در این مقاله کارشناسان ما در سبز تجهیز قصد دارند تا 4 علوفه مناسب جهت کشت هیدروپونیک به شما معرفی نمایند. با ما تا انتها همراه باشید.

علوفه قابل کشت به روش هیدروپونیک

در عصر جدید، کشت علوفه هیدروپونیک در بین جوامع بشر بسیار رواج یافته است؛ علت این امر را میتوان مصرف آب کمتر و برداشت بیشتر محصول دانست. علوفه ی بسیاری را می توان با این روش تهیه نمود.

زمانی که علوفه‌ها شروع به جوانه زنی میکنند فرایند شیمیایی در بذر اتفاق می افتد که مواد معدنی علوفه هیدروپونیک به صورت چشمگیری افزایش می یابد؛ این فرایند سبب افزایش محصولات دامی می شود. علوفه سبز و تازه میل دام به غذا را بیشتر کرده و باعث افزایش فراورده‌های دامی می شود. 

اغلب از علوفه هیدروپونیک برای تغذیه دام استفاده می شود اما در برخی موارد برای طیور و پرنده گان نیز قابل استفاده است. 

علوفه هیدروپونیک تقریبا بین 70 تا 80 درصد غذای دام را تامین می کند. علوفه هیدروپونیک خواص بیشتری نسبت به علوفه‌های خشک داشته به نوعی که فقط میزان پتاسیم و سدیم علوفه هیدروپونیک 80 درصد از علوفه‌ها خشک بیشتر می باشد.

4 مورد از بهترین علوفه‌های هیدروپونیک عبارتند از:

  • گندم
  • جو
  • یونجه
  • ذرت

علوفه گندم هیدروپونیک

گندم بهترین و محبوب ترین علوفه‌های قابل کشت به روش هیدروپونیک می باشد. شما به راحتی می توانید با استفاده از تجهیزات هیدروپونیک این محصول بی نظیر را برای دام‌هایتان تهیه کنید. در کشت هیدروپونیک آبرسانی به محصولات به کمک گردش آب صورت می گیرد و سینی‌های کشت در محل‌های مخصوص تعبیه می شوند و آب در گردش علوفه‌ها را تقویت میبخشد. 

در کشت هیدروپونیک گندم به کمک 150 کیلو گرم بذر گندم می توان یک تن محصول برداشت کرد. گندم آسانترین و راحت ترین بذر علوفه‌های هیدروپونیک می باشد.

کشت هیدروپونیک گندم
کشت هیدروپونیک گندم

علوفه جو هیدروپونیک

جو و گندم تقریبا شرایط یکسانی داشته اما جو به مراتب خواص بیشتری نسبت به گندم دارد. جو دارای پوسته سخت است و زمان جوانه زنی آن طولانی است. خواص جو تازه تقریبا چندین برابر علوفه‌ها خشک می باشد به طوری که میزان ویتامین C و D در علوفه جو هیدروپونیک تقریبا 3 برابر علوفه‌ها خشک می باشد. جو هیدروپونیک را میتوان در هشت روز برداشت کرد که برای تغذیه دام بسیار مناسب می باشد.

کشت هیدروپونیک جو
کشت هیدروپونیک جو

علوفه هیدروپونیک یونجه

یکی از علوفه هایی که خواهان آب بسیار می باشد را می توان یونجه نامید. یونجه به دلیل داشتن ریشه عمیق همواره نیازمند آب می باشد. یکی از بهترین روش‌های کشت یونجه به صورت هیدروپونیک بوده و سبب کیفیت بهتر محصول و بازده بالاتر می باشد. یونجه گیاهی است که به نور و رطوبت حساس بوده و کشت هیدروپونیک این دو نیاز گیاه را به آسانی حل می کند.

کشت هیدروپونیک یونجه
کشت هیدروپونیک یونجه

یونجه دارای ارزش غذایی بالایی می باشد و سبب افزایش زاد و ولد دام‌ها می شود. یونجه جز خوش خوراک ترین علوفه برای دام‌ها بوده و میل دام‌ها را برای مصرف این غذا بالاتر می برد.

کشت هیدروپونیک ذرت

ذرت یکی از بهترین علوفه ها برای سنگین وزن دام‌ها می باشد. معمولا علوفه ذرت را برای دام‌های گوشتی مورد استفاده قرار می دهند. علوفه ذرت به دلیل جوانه زدن و بیشتر شدن مواد مغذی از بذر ذرت خواص بیشتری دارد.

ذرت سبب بالا رفتن کیفیت فراورده‌های دامی و وزن گرفتن دام می شود و میتواند یکی از بهترین گزینه‌ها به منظور تغذیه دام‌ها باشد.

فواید روش هیدروپونیک برای کشت علوفه‌ها

علوفه‌های هیدروپونیک بسیار متنوع است و می توانید اکثر علوفه‌ها را به روش هیدروپونیک کشت کنید.

  • گندم و جو دارای خواص بیشماری بوده و به آسانی کشت می شوند. های جو و گندم یکی از گزینه‌های مناسب هیدروپونیک می باشند؛ اگر بنا دارید فراورده‌های دامی شما به طور قابل توجهی افزایش یابد می توانید این دو علوفه را در منوی غذایی دام خود قرار دهید.
  • علوفه یونجه به منظور بالا بردن سطح سلامتی دام‌ها و همچنین افزایش زاد و ولد دام از بهترین علوفه‌های مطرح شده می باشد. با استفاده علوفه یونجه هیدروپونیک می توانید دامی سرحال داشته و از سلامت آن آسوده خاطر باشید.
  • علوفه ذرت مناسب بالا بردن وزن دام و به عبارتی وزن گیری مناسب دام می شود. ما به شما توصیه می کنیم برای دام‌های تازه متولد شده حتما از علوفه ذرت بهره مند شوید؛ علاوه بر این در مراکزی که دام را به منظور بهره مندی از گوشت پرورش می دهند بهترین گزینه برای بالا بردن وزن دام علوفه ذرت می باشد.

علوفه‌های هیدروپونیک چندین برابر روش سنتی سود آور بوده و می توانید در مدت بسیار کمی سرمایه ی خود را چندین برابر کنید. کیفیت علوفه‌هایهیدروپونیک سلامت دام و فراورده‌های دامی شما را بیشتر کرده و سبب افزایش فروش شما و در نهایت سودآوری مناسب می شود. ما به شما پیشنهاد می کنیم علوفه هیدروپونیک را برای دام‌هایتان استفاده کنید تا بتوانید سود و درآمدی سرشار در اختیار داشته باشید.

پایانی سبز

حال که با مزیت ها و اهمیت علوفه هیدروپونیک آشنا شدید، ما به شما پیشنهاد می کنیم تا برای برای کشت علوفه با روش هیدروپونیک به سایت سبز تجهیز مراجعه کنید. شرکت سبز تجهیز با تولید و عرضه انواع تجهیزات کشاورزی، یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی در این زمینه می باشد. شرکت سبز تجهیز انواع محصولات کشت هیدروپونیک و ایروپونیک، سازه های گلخانه ای، تجهیزات الکترونیک و اتوماسیون و ماشین آلات گلخانه ای را برای مشتریان خود با بالاترین سطح کیفیت و ضمانت بفروش میرساند. برای اطلاع بیشتر با مشاورین ما در سبز تجهیز تماس حاصل فرمایید یا نظراتتان را کامنت کنید.

دسته بندی مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب