گلخانه های شهری چیست؟

گلخانه شهری

گلخانه های شهری

سیستم های شهری و ساختمانی مملو از مصالح هستند. مسئله ی ادغام زیرساخت‌های سبز مانند گلخانه‌های شهری یکپارچه روی پشت بام  این پتانسیل را دارد که به زیبایی ساختمان‌ها وسلامت شهرها کمک کند.  با این حال، پیچیدگی بیشتر آن نسبت به کشاورزی معمولی (CA) می‌تواند منجر به تغییر در اثرات زیست‌محیطی شود.  یکی از عناصر کلیدی برای کشاورزی  و دایر کردن گلخانه های شهری یکپارچه ،ساختمان گلخانه مورد نظر است.برای دستیابی به سطوح بالای عملکرد زیست محیطی، طراحی ساختاری آنها است که تا حد زیادی بر هزینه های چرخه اقتصادی و زیست محیطی (تا 64٪) تأثیر می گذارد.

 نیاز به توسعه گلخانه های شهری

 تأثیرات زیست‌محیطی ناشی از سیستم‌های شهری یکی از نگرانی‌های اصلی در جوامع معاصراست.  با توجه به روند افزایش جمعیت پیش بینی می شود این تاثیرات بیشتر شود.  علیرغم مصرف تعداد زیادی از منابع، شهرها فرصت های منحصر به فردی را برای سیستم های گلخانه ای شهری با منابع دایره ای ارائه می دهند. که به ارتقای توسعه پایدار کمک می کند.  به لطف مدیریت دایره‌ای جریان‌های منابع شهری، کشاورزی شهری و بر پایه گلخانه های شهری به منابع زباله شهری ارزش افزوده می‌افزاید. که می‌توانند به عنوان ورودی برای تولید محصول مورد استفاده مجدد قرار گیرند.  بنابراین، کشاورزی شهری نیازهای منابع شهری را کاهش می‌دهد. و به چالش‌های کلیدی اجتماعی، مانند امنیت غذایی در یک بافت رو به رشد جمعیت کمک می‌کند.

 اروپا در حال حاضر یکی از تامین کنندگان اصلی  تغذیه گلخانه ای در سراسر جهان است.  یکی از بزرگترین مزایای گلخانه های شهری ایجاد ساختمان هایی با حداکثر عایق های دمایی و محیطی کاملا ایزوله که باعث می شود محصولات کشاورزی با بیشترین کیفیت و بازدهی با حداقل انرژی و نیروی انسانی تولید شود. به این وسیله، بهره‌ وری محصول را افزایش می‌دهند و می‌توانند مواد غذایی تازه را برای جوامع محلی فراهم کنند، در حالی که زنجیره‌های تامین غذای کارآمدتری را ترویج می‌کنند .نابراین، آنها به عنوان یک جایگزین پایدارتر برای تولید مواد غذایی گلخانه ها در شهرها می شوند.

 با این حال، ادغام فضای شهری در اشکال جدید کشاورزی معمولاً پیچیدگی بیشتری در فناوری‌ها و امکانات کشاورزی نسبت به کشاورزی معمولی دارد.  این ممکن است نشان دهنده یک مانع اجتماعی باشد و یکی از دغدغه های اصلی ذینفعان نیز باشد علاوه بر این، به دلیل مراحل چرخه زندگی درگیر در ساخت گلخانه های شهری، می‌تواند یک محدودیت فنی، اقتصادی و زیست‌محیطی باشد که با محدودیت‌هایی که برای  دسترسی ساختمان بدتر میشود.

به سوی سیستم های کارآمد گلخانه های مدرن

 فراتر از مسائل کشاورزی، هدف صنعت ساخت و ساز به طور فزاینده ای برای رسیدن به اهداف کربن زدایی فعلی است.  این موضوع توجه قابل توجهی را در ادبیات علمی به خود جلب کرده است.بنابراین، طراحان سازه علاقه خود را به سازه‌های سبک‌وزن افزایش می‌دهند که همراه با محلول‌های غشایی یا سازه‌های انعطاف‌پذیرتر، پتانسیل افزایش کارایی مصالح و کاهش اثرات ساخت‌وساز ناشی از محیط را در مقایسه با سازه‌های سخت‌تر و عظیم‌تر معمولی دارند در، راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه با مواد و تکنیک‌های سبک وزن باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد به نوبه خود، لجستیک مصالح ساختمانی و فاز ساخت و ساز را می توان بیشتر بهبود بخشید و ساده کرد، به خصوص در مورد گلخانه های پشت بام.  بارهای سازه ای مرتبط با کشاورزی روی پشت بام ساختمان نیز ممکن است از این بهینه سازی سود ببرند زمانی که ظرفیت حمل سقف موجود محدودیت ساختمان را نشان می دهد.

گلخانه های شهری یا کشت های سنتی؟

 ایجاد فناوری‌های نوآورانه برای تقویت دایره‌ای منابع و حمایت از کربن‌ زدایی اقتصاد مورد نیاز است. .بنابراین، اجرای آزمایشی می‌تواند برای اثبات افزایش کارایی در تولید مواد غذایی بسیار مفید باشد. ساختمان ICTA نمونه ای از اجرای BIA در جنوب اروپا است است. .  فراتر از روش‌های فعلی که پتانسیل کشاورزی شهری را ارزیابی می‌کنند،جنبه های ساختاری و تناسب آنها در محیط های مختلف شهری را در نظر بگیرید.  از این رو، یک شکاف در تحقیقات ارزیابی ساختارهای گلخانه شهری و عملکرد زیست محیطی آنها در زمینه های مختلف شهری وجود دارد. در کل با ایجاد و بررسی بهترین فرایندها برای گلخانه های شهری می توان به نتایج خوبی در گلخانه های شهری نسبت به کشاورزی سنتی رسید.

 

طراحی و ساخت گلخانه های شهری

 طراحی و ساخت گلخانه موضوعی ساده نیست و نیازمند توان مهندسی و ساختاری بالایی می باشد.  بنابراین، اجزای ساختاری گلخانه بدون تغییر هندسه آنها (شیب سقف، ارتفاع iRTG یا ابعاد) یا مواد پوششی مورد ارزیابی قرار گرفتند که مستقیماً بر انتقال نور، نرخ تهویه، دمای داخلی و در نتیجه بهره‌وری محصول تأثیر می‌گذارد.  سناریوهای پیشنهادی از عوامل شناسایی شده توسط مدل سازی سازه به عنوان مرتبط ترین برای طراحی گلخانه استخراج شد.  بر این اساس، متغیرهای داخلی و خارجی گلخانه به شرح زیر اصلاح شدند:

SCG.  سازه‌های گلخانه‌ای مرسوم: دو سناریوی گلخانه‌ای مرسوم ونلو به‌عنوان ساختارهای گلخانه‌ای مرجع برای CA مورد ارزیابی قرار گرفتند  هر دو روی خاک قرار می گیرند و با یک شیشه 4 میلی متری (SCG.1) با یک پروفیل پلاستیکی پوشانده می شوند.

سبز تجهیز مجری و تولید کننده تجهیزات سیستم های گلخانه ای شهری برای دریافت مشاوره، اجرا و خرید تجهیزات با ما تماس بگیرید.

دسته بندی مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب