سیستم کشت هیدروپونیک ebb and flow یا جذرومدی

ebb and flow-گلخانه جذرومدی

سیستم کشت جذرومدی یا ebb & flow که به flood and drain نیز شناخته می شود. یکی از پرکاربرد ترین روش ها در سیستم های کشت هیدروپونیک است.

از لحاظ کاربری سطح اسان و کم دردسری دارد. و همچنین جزء سیستم های کشت با هزینه پایین و امکان کشت محصولات متنوعی را دارا می باشد.

به طور ساده و کلی نحوه عملکرد این سیستم کشت به این صورت هست. که گیاهان که در گلدان های پر شده با بستر کشت هایی مثل پرلیت- کوکوپیت و … پر شده اند در داخل سینی های مخصوص کشت قرار می گیرند.

که این سینی ها به طور دوره ای با اب غنی از مواد مغذی از مخزن پر می شوند. و پس از محلول دهی و ابیاری با استفاده از نیروی جاذبه محلول به مخزن بر می گردد. تا دوباره مورد استفاده قرار گیرد.

این سیستم دارای تجهیزات مختلفی است. اما سیستم های کشت eeb & flow سبز تجهیزبه گونه ای طراحی و ساخته شده است. که به راحتی نصب و مونتاژ می شود و اماده بهره برداری و کشت می شود.

سیستم هیدروپونیک جذرو مدی یا eeb &flow پس از مصرف هزینه تعمیر و نگه داری بسیار پایینی دارد. و با مصرف اب و برق بسیار پایین تولید کارامدی را برای شما به ارمغان می اورد.

انواع سیستم های کشت ebb & flow یا جذرومدی

سیستم های ebb and flow  سبز تجهیز در دونوع یک طبقه و سیستم طبقاتی تولید می شود. که در سیستم های طبقاتی نیاز است که از پنل نور رشد گیاه برای عمل فتوسنتز استفاده کرد.

اجزای اساسی سیستم هیدروپونیک جذرومدی یا ebb & flow

اجزای اصلی این سیستم شامل سینی کشت – پایه ها – مخزن و پمپ شناور با تایمر است.

سینی کشت ebb and flow

سینی کشت در روش جذرومدی ظرفی کم عمق و بزرگ که روی پایه ها و طبقات قرار می گیرد. گلدان های کشت داخل ان قرار میگیرند و اب و مواد مغذی از داخل مخزن به داخل سینی ها پمپ می شود و پس از رسیدن محلول به ریشه و تغذیه گیاه به مرور از انتهای سینی خارج می شود و قبل از ابیاری مجدد ریشه خشک می شود و اکسیژن در یافت میکند.

از ان جا که در سیستم کشت هیدروپونیک جذر و مدی و یا ebb & flow می توان ابیاری و تغذیه را به صورت بسته انجام داد. مصرف محلول ها و اب بسیار پایینی دارد. اما برای استفاده از سیستم به صورت بسته نیاز است که به صورت مرتب ph و ppm محلول اندازه گیری و تنظیم شود و یا از سیستم های فیلتراسیون و کوددهی اتوماتیک استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع سیستم های کشت جذرومدی وارد لینک زیر شوید.

لینک فروشگاه سبز تجهیز

دسته بندی مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب